με στόχο την βελτίωση της κινητικότητας των πεζών και την ασφάλεια των κατοίκων, των επισκεπτών και
των εργαζομένων της πόλης.
Αυτά είναι:
o Πλατεία Ελευθερίου Βενιζέλου
o Ρούσσου Κούνδουρου από Πλατεία Ελευθερίου Βενιζέλου έως Κων/νου
Παλαιολόγου
o 28ης Οκτωβρίου από Στρατηγού Νικόλαου Πλαστήρα έως Πλατεία
Ελευθερίου Βενιζέλου
o Αρκαδίου από Φιλελλήνων έως Πλατεία Ελευθερίου Βενιζέλου
o Σοφοκλή Βενιζέλου από Μελετίου Μεταξάκη έως Πλατεία Ελευθερίου
Βενιζέλου
o Μεραρχίας από Πλατεία Ελευθερίου Βενιζέλου έως Μελετίου Μεταξάκη
o Δασκαλογιάννη από Μεραρχίας έως Φιλελλήνων
o Θέμιδος από Γαβριήλ έως Στρατηγού Νικόλαου Πλαστήρα
o Γαβριήλ από Φιλελλήνων έως Κλυτωνύμου
o Κλυτωνύμου από Γαβριήλ έως Δασκαλογιάννη
o Κλυτωνύμου από Δασκαλογιάννη έως Δημοκρατίας
o Κλυτωνύμου του οδικού τμήματος που οδηγεί σε έξοδο προς την Δημοκρατία
o Κύπριων Αγωνιστών από Καπετάν Κοζύρη έως Σοφοκλή Βενιζέλου
o Κων/νου Σφακιανάκη από 25η Μαρτίου έως Ρούσσου Κούνδουρου
Όπως ανακοίνωσε ο Δήμος Αγ. Νικολάου, σήμερα αναρτήθηκε η περίληψη της τεχνικής έκθεσης τεκμηρίωσης για την εποχιακή πεζοδρόμηση του κέντρου του Αγίου Νικολάου.
Η μελέτη αρχικά εστίασε στην κυκλοφοριακή ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης του Αγίου Νικολάου μέσω δεδομένων που συλλέχθηκαν σχετικά με τη σήμανση των οδών, τους υφιστάμενους κυκλοφοριακούς φόρτους και την κίνηση των πεζών σε κρίσιμα οδικά τμήματα.
Στόχος ήταν η κατανόηση της υπάρχουσας δυναμικής της κυκλοφορίας και ο προσδιορισμός πιθανών αναγκών για βελτιώσεις, μέσω των οποίων θα δημιουργηθεί ένα περιβάλλον που θα ενισχύει την ασφαλή κίνηση των πεζών.
Αναλυτικότερα για την αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης σε πρώτο χρόνο συλλέχθηκαν ορισμένα και χρήσιμα στοιχεία από το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, τα οποία αφορούσαν τις χρήσεις γης, τα όρια ταχυτήτων που ισχύουν στην πόλη, το πλάτος του οδοστρώματος καθώς και των πεζοδρομίων.
Επιπλέον αναζητήθηκαν και λήφθηκαν υπόψιν δεδομένα σχετικά με την ιεράρχηση του οδικού δικτύου της πόλης, την στάθμευση σε ελεύθερους και σε ιδιωτικούς χώρους και με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Σε δεύτερο χρόνο μέσω αυτοψίας πραγματοποιήθηκαν κυκλοφοριακές μετρήσεις και πιο συγκεκριμένα μέτρηση κυκλοφοριακών φόρτων ανά τύπο οχήματος σε συγκεκριμένα σημεία της πόλης για τρεις διαφορετικές χρονικές περιόδους. Τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα αυτών έδειξαν σχετικά ικανοποιητική εξυπηρέτηση, μέτριους κυκλοφοριακούς φόρτους και φυσιολογικές ταχύτητες κίνησης στο μεγαλύτερο μέρος των οδικών τμημάτων της πόλης. Επιπρόσθετα στην διάρκεια των παραπάνω μετρήσεων έγινε και καταγραφή της κίνησης των πεζών. Από αυτή προέκυψε σημαντικό ποσοστό μετακίνησης πεζών τις απογευματινές ώρες στο κέντρο της πόλης.
Μέσα στο πλαίσιο της μελέτης προτείνονται και κάποιες επιπρόσθετες κυκλοφοριακές προτάσεις:
• Ειδικότερα, για την καλύτερη εφαρμογή της περιοδικής πεζοδρόμησης προτείνεται (ιδιαίτερα το πρώτο χρονικό διάστημα εφαρμογής) η
εγκατάσταση δυνάμεων τροχαίας σε συγκεκριμένα σημεία της πόλης (4 συνολικά κατ’ ελάχιστον), με σκοπό τη σωστή καθοδήγηση των οδηγών, τη διασφάλιση της συμμόρφωσης του κοινού και την απρόσκοπτη κυκλοφοριακή ροή των οχημάτων.
• Επιπρόσθετα προτείνεται η αλλαγή κατεύθυνσης της οδού Φιλελλήνων και πλέον να μπορεί το ΙΧ να κινείται από Πλαστήρα προς Δημοκρατίας. Μέσω της παραπάνω πρότασης οι κινούμενοι επί της Νικ. Πλαστήρα μπορούν να φτάνουν στην οδό Δημοκρατίας χωρίς να χρειάζεται να εισέλθουν σε οδικά τμήματα του κέντρου της πόλης αποφεύγοντας να δημιουργήσουν μεγαλύτερους κυκλοφοριακούς φόρτους σε αυτά.
Επιπρόσθετα με την αλλαγή αυτή κατεύθυνσης ο κινούμενος επί της Νικ. Πλαστήρα θα μπορεί αφού εισέλθει στην Φιλελλήνων, να στρίψει δεξιά στην οδό Φαιστού και να οδηγηθεί στο 1ο Γυμνάσιο Αγίου Νικολάου, το οποίο θα διαθέτει ελεύθερο χώρο για να σταθμεύσει τις ώρες της περιοδικής πεζοδρόμησης.
Μπορείτε να διαβάσετε όλη την έκθεση ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ.